Recenze: Odvážné sny

Zdařilá kniha navazující na tradici kvalitní české literatury pro děti a mládež, kterou si rozhodně nesmíte nechat ujít!

V minulém roce odstartovalo nakladatelství PRESCO GROUP, a. s., úspěšnou řadu knih inspirativních příběhů výjimečných, známých i méně známých osobností z celého světa, které vydalo pod značkou Ella & Max. Letos se rozhodlo zaměřit svou pozornost výhradně na domácí prostředí. Tak se zrodila krásná dětská kniha z pera českého autora Daniela Storcha s názvem Odvážné sny. Třicítku medailonků obdivuhodných českých osobností, patnácti žen a patnácti mužů, kteří dokázali proměnit své sny ve velké věci a činy, doprovázejí úžasné obrázky mladých talentovaných autorek Alžběty Burešové, Mariany Francové a Kristýny Košutové.

S neobyčejnou lehkostí psané příběhy jsou dále doplněné inspirativními citáty vybraných osobností a u každého medailonku najdou mladí čtenáři také tři úkoly vztahující se nějakým způsobem buď k danému člověku, nebo k oboru jeho působnosti – i jejich zásluhou se děti dozvědí mnoho nového a zajímavého. Především jim však tato kniha zprostředkuje důležité poselství: každý sen, i ten nejodvážnější, může dojít svého naplnění!

„Že se dá snít jen po večerech, když se zhasne lampička a peřinu si přitáhneš pod bradu? A nechceš to s námi zkusit jinak?“ píše se v úvodu knihy. Jak? Právě s vědomím, že na začátku každé velké věci stojí nějaký sen, který je třeba s odvahou následovat a jenž člověka nakonec může dovést až na vrchol. V této knížce se mohou čtenáři inspirovat příběhy více než třicítky pozoruhodných osobností české země. Dámy a pánové, které se v ní představí, toho dokázali opravdu hodně a vynikli v nejrůznějších odvětvích lidských činností. Někteří z nich vládli vědě, jiní sportu či umění, a to v rozličných etapách 20. a 21. století. Řada z nich je všeobecně známá, o jiných slyšela jen hrstka nadšenců v určitém oboru. Některé lze potkat na ulici, zatímco za jiné už dnes hovoří jejich odkaz… Všechny ale spojuje jedno: odvaha snít a své sny měnit ve skutečnost.

A jak praví superlezec a rekordman Adam Ondra, o němž se tu rovněž dočtete: „Sny – to je takové koření života, bez kterého se váš život bude dát žít, ale nebude vám chutnat. Sny, které mě inspirují a motivují, dávají mému životu smysl. S nimi vím, že žiji. Že žiji naplno.“