Recenze: Děti pravdy a pomsty

Nigerijsko-americká spisovatelka Tomi Adeyemiová si získala v roce 2018 pozornost mnoha čtenářů svým debutem Děti krve a kostí, prvním dílem z trilogie Odkaz Orïši. Nyní je již na českém trhu dostupné pokračování pod názvem Děti pravdy a pomsty, které by nemělo čtenářům uniknout.

Dějová linie v pokračování Děti pravdy a pomsty bezprostředně navazuje na samotné ukončení a závěrečné události v předchozím díle a stejně tak se autorka stále drží konceptu střídajících se kapitol z pohledu tří hlavních postav, které již známe. Příběh je stále stejně akční, plný dobrodružství, akčních a nečekaných událostí, překvapivých okamžiků i napětí. Záchranné výpravy, nástrahy, pasti i léčky číhají na každém kroku a v kombinaci s exotickým prostředím a originálním ztvárněním tamějšího světa tvoří velice zajímavé a jedinečné literární dílo.

Celému příběhu dominuje neotřelé zachycení a působení magie a nadpřirozených schopností, ale ani vážnější témata nejsou v díle ušetřena. Pocity ztráty, osamělosti, tíha zoufalství i povinnosti vůči ostatním nejsou cizí žádnému z hlavních protagonistů a v kontrastu s krutostí a pomstychtivostí dávají čtenářům nejeden podnět k zamyšlení nad sílou jedince proti síle davu. Autorka poukazuje na boj v sobě samém, rozhodování o dobru, zlu a co vše je člověk ochoten mít na svědomí. Je nutné zdůraznit, že je v příběhu velmi dobře zachycený vývoj hlavních hrdinů i jejich myšlení.

Je veliká škoda, že se této sérii nedostává úplně takové pozornosti, kterou by si zasloužila, protože Tomi Adeyemi rozhodně psát umí a dokáže čtenáře překvapit. Knihu vřele doporučuji všem čtenářům, kteří mají rádi dobrodružné příběhy s fantastickými a magickými prvky a těším se, co si pro nás spisovatelka připraví v závěrečném díle této velice zdařilé trilogie.

Autor: Petra Krtková