Recenze: Války mágů

Hra mě zaujala na první pohled. Má totiž úžasné a vtipné ilustrace. Hrát můžete v počtu 2-5 hráčů, doporučeno od 10 let. V krabici najdete herní desky mágů, dva druhy karet s příšerkami a karty osad, které budete dobývat, dále dřevěné žetony masa, sudů, magických run a kartonové žetony štítů, kouzel přehození a pokladů.

V čem přesně hra Války mágů spočívá? Ocitnete se v roli jednoho z pěti mocných mágů, který se chce stát tím nejmocnějším a nejbohatším! A jak si tyto cíle splnit? Sami to určitě nezvládnete. Ze začátku je vám nápomocen jeden goblin, který vám přidá jisté bonusy, které si zvolíte. Postupně pleníte různé vesničky a městečka, z nichž získáváte suroviny a truhličky s poklady. Za suroviny si můžete najímat příšerky, které vám s bojem a získáváním dalších surovin a pokladů budou pomáhat. A hlavně, můžete zaútočit i na své protivníky a o jeden z pokladů je připravit.

Jedna hra zabere přibližně 25-40 minut.

Na začátku si hráči vyberou, za kterého mága budou hrát a vezmou si odpovídající desku. Tato deska má na okrajích kostku s čísly 1-6 a různé herní symboly (u každého mága se počet liší), na levé části jsou masa a mapky, v pravé části meče a masky. V každém kole začíná vždy jiný hráč (kapitán) a hází kostkou. Tady to je vždy zajímavé, každý má různý počet symbolů, tudíž se každému hodí jiné číslo. Pokud jste již získali sud nebo má kapitán kouzlo přehození, můžete je uplatnit a hází se znova. Bývá to často opravdový boj, pokud je stále někdo s číslem nespokojený a hází se do té doby, dokud nedojde k přijatelnému výsledku nebo nedojdou sudy. Potom podle toho, kolik mas u čísla máte, vždy si berete daný počet. Kdo má největší počet map, automaticky si bere stříbrnou truhlu, pokud mají hráči mezi sebou počet map nerozhodně, bere si každý bronzovou. Pak nastává fáze boje, protivníka si vždy první vybírá kapitán. Po pravé straně máte počet mečů, což je vaše útočná síla. Pokud je vyložena vesnička, která má obranu 2 a vy máte 2 meče, můžete ji dobít a získat suroviny nebo poklad. Pokud máte navíc u mečů obrázek masky, znamená to, že můžete zaútočit místo osady na svého soupeře, ale pouze pod podmínkou, že jste dostatečně silní, a ukrást mu poklad. Po tom, co vypleníte vše, co se v tomto kole dá, přichází na řadu verbování příšer. Výběr začíná opět kapitán a postupně se hráči střídají. A takto se to opakuje, dokud jeden z hráčů nezíská jako první 10 truhliček. Ty se potom otočí, spočítají se vyobrazená čísla a hráč s nejvyšším součtem vyhrává a stává se nejmocnějším mágem!

Herní pravidla jsou jednoduchá, osvojíte si je rychle, navíc má Dino i skvělý videonávod. Války mágů určitě patří k oddechovým deskovkám, které si rádi zahrajete večer po dlouhém dni s rodinou či kamarády. Ovšem vždy záleží na hráčích, jak se bude hra vyvíjet. Může jít o mírumilovné získávání pokladů, nebo také o akční zákeřné soutěžení. Hra mě i mé kamarády moc baví, dá se hrát i ve dvou. Pokud vám ve hře nevadí podíl náhody a hledáte něco nenáročného a přesto zábavného, určitě si Války mágů vyzkoušejte.

Autor: Nikol