Recenze: Dívka v zrcadle

Olivie strávila dětství na cestách. Ostatní jí záviděli rodiče hudebníky a bohémský způsob života. Jenomže Olivie nikdy nebyla šťastná. Najde smysl života díky lásce k pohodovému Jonášovi? A jak její život ovlivní dávný přítel z dětství?

Slovenská spisovatelka Katarína Gillerová (1958) vystudovala střední ekonomickou školu a poté Ekonomickou univerzitu. Celý život pracuje jako účetní, a i když má na svém kontě řadu úspěšných titulů, psaní považuje pouze za koníček. Katarína je ve své domovině považovaná za slovenskou Danielle Steelovou a my si její knihy mohli přečíst díky nakladatelství Motto. Katarína Gillerová píše moderní romány pro ženy, které jsou jako život sám. Jsou laskavé, ale i drsné, vtipné i smutné.

Dívka v zrcadle je příběh o ženách toužících po tom, po čem touží každá z nás. Pokud na nás někde nečeká romantická láska jako z pohádky a štěstí až do smrti, stačí nám spokojený a klidný život po boku někoho, kdo je víc parťák než princ na bílém koni. Přesně takhle to má nastavené i hlavní hrdinka knihy. Olivie se narodila dvěma nezodpovědným hudebníkům. Ti žili jeden pro druhého a pro svou muziku. Olivie vyrůstala s prarodiči a jediné, co si kdy přála, bylo stabilní rodinné zázemí. Když se seznámila s Jonášem se spoustou příbuzných, myslela si, že ji konečně potkalo štěstí.

Co na tom, že Jonáš plánuje postavit dům na pozemku rodičů a že se až příliš nechává ovlivnit názorem žen, se kterými vyrůstal? A možná je dobře, že má tak přátelský vztah se stejně starou sousedkou. Anebo ne? Olivie hledá radu u kamarádek, jenomže ani ony nejsou odbornice na vztahy. Život se naší hrdince obrátí vzhůru nohama, když k nim do firmy nastoupí nový šéf a ona v něm pozná dávného spolužáka. Toho, kterého všichni považovali za mamánka a po straně se mu posmívali. Roman kdysi Olivii vyznal lásku a ona se mu vysmála. Jak se Roman zachová?

Když začne rozsáhlé propuštění, Olivie nepochybuje o tom, že se jí zhrzený ctitel pokouší mstít. Ráda by s ním vycházela po dobrém, ale místo toho se chová jako slon v porcelánu. Dívka v zrcadle není žádná kýčovitá romance, kde je dopředu jasné, jak příběh skončí. Ba právě naopak. Hlavní dějová linie je nepředvídatelná, inteligentní a velmi promyšlená. Kdyby vám náhodou nestačily pouze peripetie hlavní hrdinky, můžete hádat, jak to dopadne s vedlejšími postavami. Katarína Gillerová na nikoho nezapomněla, a tak se tu stále něco děje a pořád je o čem číst.

Některé osudy vás dojmou, jiné rozesmějí, ale celkově je Dívka v zrcadle pohodové a příjemné čtení pro chvíle odpočinku. Tak nějak tušíme, že Olivie najde Pana Pravého, ale který z nich to bude? Jonáš, anebo Roman? Ženské postavy mají smysl pro humor, špičkují se a s gustem si podrbají. Ačkoliv hledají pořádného chlapáka, nevyhovují jim tradiční role, a když je potřeba, vezmou osud do svých rukou. Něco vás možná bude šokovat, ale většinou se budete smát anebo blaženě usmívat. Katarína Gillerová ví, jaké knihy chceme číst. Dívka v zrcadle je moderní pohádka pro všechny, kteří nestačili okorat a nestali se z nich cynici.