Recenze: Dědictví krve

Ana je princezna, co umí ovládat krev. Ramson je podrazák bez budoucnosti. Ona se snaží očistit své jméno a jemu jde pouze o vlastní prospěch. Jak to dopadne, když se tihle dva dají dohromady?

Amélie Wen Zhao je Francouzka čínského původu. Po studiích ekonomie zakotvila ve světě vysokých financí a po nocích pracovala na svých rukopisech. Dědictví krve je jejím literárním debutem a nutno podotknout, že kniha vyvolala kontroverzní reakce ještě před vydáním. Plánovaná série bude mít tři díly a díl první, Dědictví krve, u nás vydalo nakladatelství CooBoo. Ačkoliv jde o román pro mládež, kniha má co nabídnout i staršímu publiku.

Amélie ráda provokuje, boří společenská tabu a záměrně si vybírá ožehavá témata. „Dědictví krve“ je čtivý román, ale zároveň ideové poselství pro mládež z celého světa a z různých kultur. Protože se pohybujeme v žánru fantasy, příběh připomíná pohádku, ve které se může stát úplně všechno. Hlavní hrdinové jsou tady dva. Ana je princezna, které bylo předurčeno vládnout. Od malička se ale potýkala s tím, že byla jiná než ostatní. Vypadala jako druhořadí občané z chudinských čtvrtí, ale hlavní problém byl v její výjimečné schopnosti.

Ana dokáže ovládat krev ostatních lidí, a když se rozruší, její dar se lehce promění v prokletí. Protože kdysi v záchvatu vzteku zabila několik lidí, rodiče ji skryli před světem a postarali se o to, aby se o její jinakosti nikdo nedozvěděl. Přesto se začaly šířit legendy a lidé si začali šeptat o zlé čarodějnici. To Ramson se nijak nestydí za to, jaký je. Je to typický podrazák, který se stará pouze sám o sebe. Jeho motivací jsou peníze, a tak nějak nechápe, proč by měl nezištně pomáhat ostatním. Naši hrdinové se poprvé setkají ve vězení, kde Ana požádá Ramsona o pomoc při pátrání po vrahovi svého otce.

Ramsonovi se do toho nechce, ale protože není hlupák, vytuší, že by na tom mohl vydělat. Čtenářsky vděčný fakt je, že ani Ana není žádná hloupá husička. Ana má své vlastní plány a běda každému, kdo by ji chtěl zneužít. Mezi Anou a Ramsonem to od začátku jiskří, ale příběh vás pohltí tak, že je vám úplně jedno, že se dá vytušit, že tihle dva se nakonec dají dohromady. Aby se tak stalo, budou ale muset vyjít ještě další dva díly. V Dědictví krve jde o to, aby Ana očistila své jméno a aby vymyslela, jak se dostane k moci, která jí byla odebrána.

V tomhle ohledu se kniha čte jako thriller nebo napínavá detektivka. Máme tady intriky, zločiny a někoho, kdo celou dobu tahá v zákulisí za nitky. Myslím, že až odhalíte jeho totožnost, budete šokovaní stejně jako Ana. Být vámi, tak přijmu pozvání do světa, kde lidé oplývají různými schopnostmi a kde si nikdo není jistý životem. Dědictví krve je zatraceně dobré čtení a je úplně jedno, zda je vám patnáct nebo padesát. Ana si vás získá stejně jako Ramson a vy jim oběma budete držet palce, aby si uvědomili, na čem doopravdy záleží a co jsou podružnosti.