Jedinečná kávová edice. Jen u nás! Vyberte si z různých motivů.

Mrtvá na pranýři pobaví a zároveň i poškádlí vaše šedé buňky mozkové

archiv revue
Bývalý knihkupec Mikuláš Kameník se s těhotnou přítelkyní Lucií přestěhoval do poklidného šumavského městečka. Místo relaxace a přívětivých sousedů tu na něj čekaly dvě brutální vraždy, intriky a jeden dávný zločin. Mikuláš je vtažen do pátrání po vrahovi a jeho rodina se ocitá v ohrožení.
Český spisovatel Milan Růžička (1927) je původním povoláním elektromechanik. Za bývalého režimu vystřídal různá zaměstnání a od roku 1960 byl spisovatelem na volné noze. Proslavil se jako tvůrce aforismů, které vycházely v humoristických časopisech u nás i v cizině. Aktuální novinka Mrtvá na pranýři je jeho třetí detektivkou, kterou mu vydalo nakladatelství Moba v edici Původní česká detektivka.

Růžička navázal na zlatou éru klasické detektivky, kde hraje prim zločin a jeho vyřešení. Čtenáři si mohou vychutnat logickou šarádu, přičemž jednotlivé postavy poněkud ustupují do pozadí. Autorův styl je nekomplikovaný, přijemně čtivý a vždy jde o to přejít k jádru věci a nezdržovat se žádnými salónními řečičkami, přehnanými popisy nebo navozováním atmosféry. Pokud se chcete začíst a pokochat se tím, co postavy cítí nebo jak se vyvíjejí jejich vzájemné vztahy, pravděpodobně se budete cítit ochuzení. Pokud si ale chcete zahrát na amatérské detektivy, rozhodně si přijdete na své.
Růžička si vybral aktuální témata, která se objevují v amerických thrillerech nebo severských detektivkách, a vkusně a citlivě je přenesl do českého prostředí. Nic není přitažené za vlasy a je víc než jasné, že příběh funguje a že něco podobného se mohlo odehrát i ve skutečnosti. Život na Šumavě není vylíčen jako idylka a autor s chutí poukazuje na soudobé nešvary. Rozhodně si o nikom nedělá iluze a v jeho knize může být padouchem politik stejně jako farář nebo intelektuál.

Hlavní hrdina Mikuláš Kameník je hned zpočátku vtažen do světa mocných, kteří manipulují s ostatními. Protože je bez zaměstnání, přijme nabídku, aby pracoval na městském úřadě coby archivář a aby jakožto nezávislý pozorovatel pátral po vrahovi, který má na svědomí místní učitelku. V knize nechybí řada akčních scén a za detailní popisy zavražděných by se nemuseli stydět ani světoví autoři drsných thrillerů. Čtenář má před sebou skupinku podezřelých a je na něm, aby vydedukoval, co a proč se přihodilo.

Růžička je poměrně přímočarý a leckdy až příliš upřímný. Pár věcí vám naznačí, a tak nebudete mít problém dovtípit se, kudy se bude příběh ubírat. Podobně je na tom s odhalováním tajemství. Je jich tu dostatek a odhalována jsou postupně, proto kniha uspokojí i nedočkavce, kterým se nechce čekat po poslední vysvětlovací kapitoly. Hlavní hrdina je sympatický týpek a bez problémů si vás omotá kolem prstu. Možná ho budete litovat za to, jakým společenským bahnem se musí brodit, a zároveň s tím budete doufat, že něco podobného se neděje i u vás.

Mrtvá na pranýři je skvělou ukázkou toho, jak mají vypadat poctivé a dobře napsané detektivky. Pokud máte rádi napínavé příběhy, rozhodně by neměla uniknout vaší pozornosti. Blíží se období dovolených a Mrtvá na pranýři je přesně ten typ knihy, kterou si chcete přibalit s sebou. Pobaví a zároveň i poškádlí vaše šedé buňky mozkové.

Autor: Veronika Černucká
Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.
Související produkty
Čeština
Mrtvá na pranýři
Čeština

Mrtvá na pranýři

0.0 0
279 229
Vyprodáno
Líbí se Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli.

Nejnovější články

Není snadné vybrat z nepřeberného množství knih, které každý měsíc vycházejí, ty nejlepší. A ne každému se líbí to samé. My jsme se opět snažili vytipovat novinky, které by mohly zaujmout co nejvíce čtenářů.
Vyhrajte thriller, který je osvěžujícím způsobem jiný. Děj se odehrává během několika hodin a má několik paralelních dějových linií. Zajímavé exkurzy do tématu mimické rezonance jsou důmyslně zakomponovány do děje a nijak neubírají příběhu na napětí.
Prémiový obsah
číst více
Druhá kniha nebývale uchopeného cestopisu slovenské sinologičky Dominiky Sakmárové mě opět položila na lopatky, v tom nejlepším slova smyslu.